דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לך לך תשעג ברב חסדך אבוא ביתך 

מאת    [ 24/10/2012 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 1741 פעמים ]

 

לך לך תשע"ג, ואני--ברב חסדך, אבוא ביתך.

אומר הקב"ה, ויאמר יהוה אל-אברם, לך-לך מארצך וממולדתך ומבית אביך, אל-הארץ, אשר אראך.לך לך...אל הארץ אשר אראך.הארץ אשר אראך הינה הארץ אשר איננה ארצך, איננה מולדתך ואיננה בית אביך.הארץ אשר אראך הינה ארץ אשר מהותה היא קיומה.בהיותך בארץ זו שם קיומך, לך לך  לטובתך להנאתך.

הארץ אשר אראך, ארץ אשר ענינה טובתך והנאתך, זוהי ארץ החסד, מידת החסד.מידת החסד הינה ההבנה וההכרה שכל עצם הקיום הפרטי והכללי, הינם בחסד של הקב"ה.ההכרה הראיה שבכל דבר ודבר, הקטן והגדול בעינינו,מקורו בחסדו הגדול יתברך.ארץ חסד הינה המקום המציאות בה מבין האדם ומכיר את מקומו.מבין ומכיר האדם מהיכן יש לו את אשר יש ואת אשר אין לו.הבסיס להכרה, בחסדו ית', עוברת דרך החשיבה שזוהי ארצך, ארץ שלי, מולדתך, שלי.בית אביך.ממקום זה יש לגדול ולראות, כאברהם אבינו, את מציאות ה' בכל דבר בעולם.

להגיע לארץ זו, הארץ אשר אראך, ארץ חסד, יש להיות קודם בארצך, במולדתך ובבית אביך.שם ניתן וצריך לראות את חסדו ית' בכל הליכותינו, כאשר נהיה ראויים נלך אל הארץ, ארץ החסד, מקום בו תהיה בנו ההכרה המלאה בחסדו יתברך.

בלעם בבואו לקלל את ישראל, אומר  מה-טבו אהליך, יעקב; משכנתיך, ישראל.בלעם רואה את עם ישראל יושב לשבטיו, וישא משלו ויאמר מה-טבו אהליך, יעקב; משכנתיך, ישראל.אין בלעם רואה את ישראל בארצו, במולדתו או בבית אביו.בלעם רואה את ישראל בדרך אל-הארץ, אשר אראך .בהיותם בדרך אל המקום אשר אראך כבר יצאו מהגדרים הקודמים, גדרי ארצך, מולדתך ובית אביך.ב"י הינם בדרכם למקום החסד, מקום בו תוכר חסדו ית'.כבר בדרך, יודעים בני ישראל כי הגדלת חסדך עליי.יודעים בנ"י את חסדו ית'.בלעם הרואה את בני ישראל בהכרת חסד זו יכול רק לברך.

דוד המלך בתהילים אומר  ואני--ברב חסדך, אבוא ביתך.ההגעה, הכניסה אל ביתך, ביתו של הקב"ה הינה רק ברב חסדך.ההכרה במה אשיב לך והרי הכל שלך, לך שמים אף ארץ לך.כל אשר אנו חפצים זה לעשות רצונך, כל זאת מתוך ההכרה שהכל שלך.וכל שיש לי הינו ברב חסדך.

לך לך, הנאמר לאברהם הינו מסע של כל יהודי ויהודי, מסעו של עם ישראל כולו.מסע זה אשר לאורכו רואים, כי הרבית טובות אליי.רואים את חסד ה' עלינו.ממקום זה, מקום של ההכרה, הכל שלך, ניתן להגיע לידי אבוא ביתך.

תחילתה של דרך זו הינה אצל אברהם אבינו.אברהם אשר הכיר את בוראו מתוך "המציאות הטבעית".במציאות זו ראה שאין בה מין הטבעיות כלל , שכן הכל מידו יתברך.

דברי הקב"ה לאברהם לך-לך מסתיימים בפן הכללי בכניסה לארץ ישראל בפן הפרטי בכניסה לארץ הם מתחילים.

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב